niedziela, 29 stycznia 2017

Szybki obiad: makaron gryczany z krewetkami w słodko-pikantnej marynacie

Danie którego przygotowanie zajmuje 15 minut. Szybkie i pyszne. To lubię! Do tego zdrowe i przyspieszające metabolizm. Bezglutenowe. Czego chcieć więcej? Zapraszam zatem do kuchni :)


Składniki do przygotowania makaronu z krewetkami (2 porcje):

makaron gryczany lub ryżowy - nitki ok 100g
opakowanie krewetek Tygrysich mrożonych 250g
1 por (biała część)
1 papryczka chili
łyżka oleju kokosowego lub masła klarowanego

marynata:
2 łyżki sosu sojowego jasnego
łyżka płynnego miodu
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta imbiru
ząbek czosnku

do podania: olej sezamowy lub z orzeszków ziemnych, sos sojowy jasny i posiekana natka pietruszki

1. Krewetki rozmrozić, umyć i oczyścić.
2. W międzyczasie pora oczyszczamy i siekamy w piórka. Z papryczki chili usuwamy nasiona i siekamy w drobną kosteczkę.
3. Czosnek ścieramy na tarce. Składniki marynaty mieszamy ze sobą.
4. Przygotowaną marynatę mieszamy z krewetkami i odstawiamy na 5 minut.
5. Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy pora. Dusimy, aż się zeszkli i delikatnie zrumieni. Dodajemy chili, mieszamy i smażymy jeszcze minutę. 
6. Makaron przygotowujemy wg instrukcji na opakowaniu. Ja makaron zanużyłam na 3 minuty we wrzątku. Odcedziłam po tym czasie.
6. Następnie do warzyw dodajemy krewetki wraz z marynatą. Smażymy 3-4 minuty. 
7. Gotowe krewetki z warzywami mieszamy z makaronem. Posypujemy natką pietruszki. Możemy polać olejem i sosem wg uznania.

Smacznego!


30 komentarzy:

  1. To danie wygląda bardzo zdrowo i przede wszystkim pysznie!:)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak! Jak z krewetkami to biorę od razu, ponieważ je uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis wpada do mojego stałego menu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda jak robaki na talerzu <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za tego typu posiłkami, ale chętnie bym spróbował, bo wygląda naprawdę pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kto by pomyślał, że to może być tak dobre! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, ciekawe czy też tak smakuje :) Trzeba się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepysznie się to prezentuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda naprawdę rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam takie proste potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie spodziewałbym się, że będzie to aż tak dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyznać, że całkiem nieźle to smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy wpis. Dużo nowych rzeczy się dowiedziałam. Jest to świetna inspiracja dla mnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealny dla zapracowanych osób ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo często jadam te jedzenie razem z moją koleżanką w jej prywatnym domie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie szukałem szybkiego przepisu na obiad, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. To połaczenie smaków jest rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  20. To są zdecydowanie moje smaki. Super przepis.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...