środa, 26 czerwca 2013

Makaron z łososiem i rukolą

Uwielbiam makaron. Uświadomiłam sobie, że jeszcze nie mam dania na blogu, gdzie makaron występuje jako jeden ze składników. Czas to nadrobić :) A więc zaczynamy!


Do przygotowania makaronu z łososiem i rukolą potrzebujemy:
(4 porcje)

200g makaronu razowego tagliatelle
400g świeżego łososia
garść rukoli
ząbek czosnku
lampka białego wina półsłodkiego
łyżeczka oliwy z oliwek
sól niskosodowa/pieprz

1. Ugotować makaron al dente.
2. Łososia umyć, posypać solą i świeżo mielonym pieprzem. Następnie położyć na rozgrzanej patelni skórą do góry i smażyć bez tłuszczu przez 7 minut. Zdjąć skórę (powinna łatwo odejść), przewrócić i smażyć jeszcze przez 2-3 minuty. Zdjąć łososia z patelni.
3.. Na rozgrzaną patelnię wlać oliwę, dodać posiekany czosnek i lekko zeszklić. Następnie wlać wino i zredukować do połowy objętości.
4. Do tak przygotowanego sosu dodać makaron, wymieszać z sosem, dodać łososia i jeszcze chwilę poddusić. Wrzucić rukolę, wymieszać. W razie potrzeby doprawić do smaku solą i świeżo mielonym pieprzem.



7 komentarzy:

  1. z rukolą też musi być genialny :) ja ostatnio robiłam z łososiem, szpinakiem i odrobiną śmietanki

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam taki makaron z rukolą jeszcze nie jdałam ale myślę że jest boskkii;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tych zdjęciach to wygląda tak smakowicie !! Musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny sposób na podanie łososia:) Ta ryba pasuje chyba do wszystkiego. Świetne zdjęcia idealna jakość i robione z pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogę wiedzieć jaka to patelnia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelnia ceramiczna, kupiona bodajże w Lidlu. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Czy wazne jest jakiego wina użyjemy: wytrawnego, półwytrawnego itp ? Raz zredukowane wino wyszło mi pyszne, za drugim razem było okropnie niedobre... Nie wiem co mogło być przyczyna :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...