wtorek, 4 marca 2014

Mielone kotlety z łososia

Pomysł na dzisiejszy obiad - kotlety mielone z łososia podawane z ryżem z kurkumą i surówką z roszponki. Mniam :)



PORCJA NA 4 OSOBY

Składniki niezbędne do przygotowania kotletów mielonych z łososia:
 
filet z łososia bez skóry i ości - 500g
ząbek czosnku
łyżka oliwy z oliwek
szczypiorek
2-3 łyżki otrąb owsianych
2 białka jaja lub jedno całe jajko
sól, pieprz

ryż:

ryż Basmati - 2 woreczki po 100g
szczypta kurkumy
sól

sałatka:

garść roszponki
pomidorki cherry
ogórek zielony
ząbek czosnku
łyżka oliwy z oliwek
łyżka przegotowanej wody
sól, pieprz, zioła prowansalskie


1. W garnku zagotowujemy wodę. Solimy ja i wkładamy do niej woreczki ryżu. Gotujemy około 12 minut.
2. W międzyczasie łososia siekamy na drobne kawałki.
2. Do mięsa dodajemy białka jajek lub całe jajko, przyprawy i posiekany ząbek czosnku oraz szczypiorek.
3. Wszystko mieszamy i dodajemy otręby (taką ilość, aby nasze kotlety ładnie się skleiły). Formujemy nasze kotlety.
4. Następnie podsmażamy je na rozgrzanej patelni na wolnym ogniu z każdej strony.
5. Do ugotowanego ryżu dodajemy szczyptę kurkumy i mieszamy.
6. Przygotowujemy sałatkę: Warzywa myjemy. Na telerzu układamy roszponkę, pomidorki cherry oraz ogórka pokrojonego w talarki. Polewamy sosem: wodę mieszamy z oliwą. Dodajemy przyprawy i posiekany czosnek.
7. Na talerzu układamy kotleciki, surówkę i ryż.

Smacznego!


11 komentarzy:

  1. Kocham ten blog i wszystko co na nim. Dziękuję <3 A kotleciki będą jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. najlepszy pomysł na lekki, zdrowy i bardzo smaczny obiad :) te kotleciki na pewno nie zostaną przeze mnie pominięte - nie tylko smakują, ale i świetnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile mniej więcej kalorii będzie w 100g ?

    OdpowiedzUsuń
  4. zakochałam się w tych zdjęciach przeysznie udekorowanych dań i deserów! Cieszę się, że trafiłam na ten blog. A kotleciki z łososia to znakomity pomysł na obiad, a do tego bardzo smacznie sprawdza się sos 1000 wysp lub dressing jogurtowy Develey! p y c h o t a :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 dzisiaj wróciłam do blogowania (zdjecia jeszcze cieple ;)) po długiej przerwie, więc zapraszam do śledzenia ;)

      Usuń
  5. Uwielbiam te kotlety . Jestem ich fanką. Dziękuję za przepis (dostałam go w diecie) A teraz znalazłam na blogu ;) Smak wart zachodu w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama chętnie przygotuję takie smakowite kotleciki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...