Loading...

piątek, 29 kwietnia 2016

Ciasto czekoladowe z fasoli

To mój zdecydowany faworyt wśród słodkości! Jest wilgotne, bardzo czekoladowe, po prostu przepyszne. Często towarzyszy mi przy prelekcjach w szkołach, a dzieci się nim zajadają. Dla leniuszków dodatkowym plusem jest szybkość i prostota jego przygotowania. Wszystkie składniki należy dokładnie zmiksować za pomocą blendera i przelać do formy i voila ciasto czekoladowe z fasoli gotowe! Do dzieła! Zaczynamy :)


Składniki potrzebne do przygotowania ciasta:

2 puszki czerwonej fasoli (UWAGA! czytaj uważnie skład, bardzo często w zalewie jest dodatek cukru)
2 małe, bardzo dojrzałe banany lub 1 duży
4 jajka
3 kopiaste łyżki kakao
3 kopiaste łyżki masła klarowanego lub oleju kokosowego (wcześniej rozpuścić chwilę podgrzewając w garnuszku)
3 łyżki cukru brzozowego (ksylitolu) lub stewi
łyżka syropu klonowego (można zastapić płynnym miodem czy syropem z agawy, ryżowym)
łyżeczka sody oczyszczonej

Polewa:
1 tabliczka (100 g) gorzkiej czekolady minimum 70% - ja użyłam 80%

1. Fasolę przelać na sitko i dokładnie przepłukać pod bieżącą, zimną wodą. Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.
2. Do misy blendera dodać wszystkie składniki (fasolę, pokrojonego banana, jajka, kakao, ksylitol i syrop, masło oraz sodę oczyszczoną). Wszystko zmiksować na gładki krem. Nie martwcie się gdy zostaną gdzie nie gdzie kawałki fasoli. Nie będą wyczuwalne :)
3. Formę do pieczenia (może być keksówka lub tortownica o średnicy 21 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i przelać do niej ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 40 minut do tzw. suchego patyczka. Po tym czasie ciasto wyjąć z piekarnika. 
4. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej - w garnku zagotować wodę, na garnek  postawić miskę z połamaną czekoladą. Mieszać, aż czekolada się rozpuści. Ciasto polać czekoladą.
5. Ciasto jest najsmaczniejsze na drugi i trzeci dzień. 
Smacznego!

59 komentarzy:

  1. puszki fasoli???? ilo gramowe??? 400 czy 200g ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puszka to ponad 400 ml czyli ok 250 g suchej masy (fasoli). Na całe ciasto potrzebujemy ok 0,5 kg fasoli na całe ciasto. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Witam z powrotem :)

    Odwiedzałam Pani blog, a tu brak nowych wpisów. Już nawet przymierzałam się wysłać wiadomość przypominającą :) Robiłam więc przepisy, które są czytałam od nowa i poznawałam na nowo wcześniejsze przepisy... oczywiście testowałam je z różnym skutkiem.

    Miło czytać na nowe posty :)

    Gorąco pozdrawiam :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Trudno znaleźć mi czas na blogowanie. Ale obiecuję poprawę :)

      Usuń
    2. Bardzo mnie to cieszy :)
      A to ciasto z pewnością wypróbuję.

      Usuń
    3. I wypróbowałam. Jest dobre, chociaż bardziej smakuje mi to czekoladowe z burakami. Ostatnio nawet zmodyfikowałam nieco przepis i zrobiłam z surowymi, startymi burakami oraz pominęłam czekoladę (użyłam: buraki, jajka, mąkę orkiszową, proszek do pieczenia, kakao, miód, żurawinę, daktyle, kardamon). Zrobiłam w foremkach muffinowych i wyszło rewelacyjnie nawet bez polewy. Polecam.

      Usuń
  3. ciekawy post, zapraszam http://fantastic-brand.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,

    Zgodnie z instrukcją - zapoznałam się ze składem i w tej puszcze fasoli, którą wybrałam jest 0,8 g cukru w 100 g (114 kcal w 100 g). Nada się? ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fasola ma naturalnie występujące cukry. To czy do zalewy producent dodał cukier powinniśmy sprwdzać w składnikach a nie w wartości odżywczej. Np. Składniki: fasola czerwona, woda, sól itp. Twoja wydaje się być super. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Rewelacyjny pomysł :D Jeszcze nigdy o czymś takim nie słyszałem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł bardzo ciekawy. Na pewno spróbuje gdy tylko znajdę chwilkę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczę, nie wpadłbym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie zupełna nowość i... zaskoczenie. Wygląda wspaniale i pewnie tak samo smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda wspaniale! Zapewne i tak smakuje, ale niestety się nie dowiem, gdyż nie mam piekarnika odpowiedniego do pieczenia :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej:) super przepis... podpowiedź proszę czy można czymś zastąpić banana? moja mama jest uczulona.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam - wygląda przepysznie! Pewnie smakuje tak samo jak wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze, ale że z fasoli można zrobić ciasto to nie wiedziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz spotykam się z ciastem z fasoli, ale widzę, że nie jestem w niewiedzy osamotniona;) Ciasto wygląda kapitalnie, jeśli smakuje tak samo to stanie się jednym z moich ulubionych. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny przepis i cudowne zdjęcia, pozdrawiam ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjnie to wygląda, nie da się ukryć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To się nazywa deser idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda cudownie, szczególnie ta polewa, ale co do smaku średnio jestem przekonany, jakoś takie fasolowe rzeczy nie przypadają mi do gustu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiaj upiekłam, pyszne!!!polecam!:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. widziałam już tyle przepisów na ciasto z fasoli i wiecie, że jeszcze do żadnego się nie przekonałam i nie zrobiłam! Nie przepadam za fasolą i obawiam się takich fantazji :D chociaż wyglądają super :D

    OdpowiedzUsuń
  20. jeżeli smakuje tak jak wygląda to niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo fajny przepis, sama robię go dość często chociaż wielu osobom wydaje się, że fasola z deserem nie ma nic wspólnego :) a tu proszę jaki psikus :)

    OdpowiedzUsuń
  22. często piekę takie ciasteczko :) pyszne jest i kto by pomyślał że z fasolą w środeczku :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz ode mnie medal za ten przepis! Zarówno ja, jak i dzieciaki, nadużywałyśmy słodyczy i najwyższy czas to zmienić. A dzięki Tobie nie muszę rezygnować z pysznego ciasta czekoladowego do kawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny przepis, kto by pomyślał, że takie cuda można zrobić z fasoli :)
    Zapraszam też do mnie, a tam 52 triki kuchenne, które ułatwią Wam gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Cóż wszystkie przepisy na dietetyczne łakocie są zawsze bardzo mile widziane. Chociaż na marginesie dodam, że moje ciasto nie wygląda tak dobrze jak Twoje ;P

    OdpowiedzUsuń
  26. nie mogę jeść laktozy więc bardzo dziękuję za tak pyszne ciasto;)

    OdpowiedzUsuń
  27. No proszę, ciasto czekoladowe z fasoli - nawet pasuje do wskazówek z zakresu zdrowego odżywiania http://cojesc.net/zdrowe-odzywianie/ Dzięki za ciekawy przepis!

    OdpowiedzUsuń
  28. Smakowicie wygląda to ciacho :) ciekawa jestem czy filtrujesz wodę w swojej kuchni do zup, napojów itp? Chodzi mi o takie filtry montowane pod zlewem molekularne z mineralizacją a nie te zwykłe dzbanowe.

    OdpowiedzUsuń
  29. często robimy to ciasto w domu i naprawdę jest super także polecam również :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny wpis. Ciasto wygląda niesamowicie i jestem pewna, że tak też smakuje. W sam raz dla osób, które dbają o swoją sylwetkę. Na pewno wykorzystam ten przepis w swojej diecie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mmm aż ślinka cieknie, zwłaszcza komuś kto jest właśnie na diecie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na diecie tez można :) moi pacjenci pięknie chudną mając słodkości w jadłospisie. Oczywiście zdrowe słodkości. Dieta to nie tylko ograniczenia, ale i przyjemności ;)

      Usuń
  32. a no właśnie, u mnie na diecie czasem to ciasto się też pojawia mimo wszystko :) i bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiedziałam, że z fasoli takie cuda mogą powstać :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo fajny przepis, ciekawe i zdrowe powiązanie.
    Jednak można zjeść smacznie i przede wszystkim zdrowo, a o to w tym wszystkim chodzi.
    Podziękowania dla autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. super sprawa, co prawda u mnie na pewno nie na święta aleeee ogólnie na każdą inną okazję dlaczego nie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Normalnie ciasto wygląda przepięknie i przepysznie. Zrobię próbę na święta, mam nadzieję, że się uda.

    OdpowiedzUsuń
  37. pyszotka, często i chętnie robię :)

    OdpowiedzUsuń
  38. strasznie nie lubię fasoli ale jakoś w tym ciastku mi nie przeszkadza... :P

    OdpowiedzUsuń
  39. Muszę wypróbować. Uwielbiam Twoje przepisy! Czekamy na powrót :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mniam bardzo apetycznie wyglądające ciasto, aż nie do uwierzenia, że z fasoli ;). Ps. Te szafki w tle to jest może la forma?

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie wiedziałem w ogóle, że tak się da ;D

    OdpowiedzUsuń
  42. Dobrze, że w przypadku czerwonej fasoli zaznaczyłaś, że do zalewy bardzo często dodaje się cukier. Z moją niezdarnością pewnie bym to przegapiła i ciasto nie wyszłoby tak pyszne, jak wyszło. Podesłałabym zdjęcie, ale nie zdążyłam zrobić, bo zapomniałam, a potem rodzina wyjadła. Zgłoszę się następnym razem! :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  43. Zdrowe..., ale trochę gorzkie ;) Trzeba by coś zmodyfikować.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...