czwartek, 18 grudnia 2014

Kutia z pęczakiem - słodka i pyszna potrawa wigilijna

Święta za pasem, czas więc na typowo świąteczne danie. A zaczynam od tradycyjnej kuti w nieco zdrowszej wersji. Zapraszam!


Składniki do przygotowania kutii:

szklanka ziaren pęczaku - przed gotowaniem
szklanka ziaren maku
łyżka miodu
ksylitol lub stewia do smaku
kilka kropel ekstraktu migdałowego
3 łyżki orzechów włoskich, ok 30 g
2 łyżki płatków migdałowych
2 łyżki rodzynek, ok 30 g

1. Ziarna pęczaku opłukujemy w ciepłej wodzie. Gotujemy według instrukcji na opakowaniu.
2. Ziarna maku zalewamy wrzątkiem na ok. 15 minut. Odcedzamy i mielimy praz maszynkę. Ja mieliłam 3 razy.
3. Orzechy drobno siekamy.
4. Do ugotowanego pęczaku dodajemy mak i mieszamy. Doprawiamy do smaku bakaliami, miodem, ekstraktem. Dosładzamy stewią lun ksylitolem. Dla amatorów słodszych smaków, proponuję dodać więcej miodu.
Smacznego!


15 komentarzy:

  1. zdrowa i pełna smaku kutia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda:) Będę musiała zrobić to na dniach.

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie jadłam kutii i jakoś nie przekują mi takie smaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam kutii, u mnie na śląsku robimy makówki ;) Bardzo chętnie bym takiej spróbowała, mam nadzieję, że kiedyś będzie mi to dane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ze Śląska i jem makówki wielkimi porcjami !!!
      Kutii spróbowałem we Witowie na Podhalu - bajka ....
      Trzeba koniecznie spróbować.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Juz po świętach, ale chyba sobie przygotuję kutie wg Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda niesamowicie, a smakuje pewnie jeszcze lepiej!! :)
    Pozdrawiam i obserwuję, www.mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kutię i to nie tylko na święta :) Ja swoją trochę unowocześniam i dodaje do niej snickersa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. szkoda ze już po świetach :) ale z tą kutia chyba nie wytrzymam do następnych świat i spróbuję wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam, ale patrząc na te fotki to chyba grzech nie spróbować ;) Wprawdzie teraz raczej nie spróbuję, ale w przyszłości z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne są twoje zdjęcia:) bardzo fajny blog

    zapraszam do siebie
    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=24648109

    OdpowiedzUsuń
  11. na wilgile robiłam kutie wg Twojego przepisu, znikneła w mgnieniu oka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa alternatywa :D

    OdpowiedzUsuń
  13. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...