środa, 15 lutego 2017

Wytrawne muffiny czyli jajka zapiekane w szynce parmeńskiej

Bardzo prosta i smaczna przekąska, idealna na kolację. Świetnie sprawdzi się jako przystawka przed obiadem lub tzw. finger food na imprezie. Zapraszam do wypróbowania!


Składniki potrzebne do przygotowania (6 sztuk):

6 jajek kurzych
6 plastrów szynki Prosciutto
mała cebulka szalotka
szczypiorek do posypania
łyżeczka masła
sól, świeżo zmielony pieprz, słodka papryka w proszku

dodatkowo: forma na muffinki lub 6 kokilek

1. Szalotkę kroimy w drobną kosteczkę.
2. Formę na muffiny smarujemy masłem. Wykładamy jej brzegi plastrem szynki, tak aby przykrywała także i dno formy.
3. Do tak przygotowanego koszyczka wbijamy jajko, posypujemy cebulką i doprawiamy do smaku.
4. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C na 15 minut lub do ścięcia się białka. Żółtko powinno być lekko płynne. Wtedy są idealne :)
5. Po tym czasie wytrawne muffiny gotowe. Posypujemy posiekanym szczypiorkiem. Smacznego :)

fot. Kamil Ćwiklewski

41 komentarzy:

  1. Zrobiłam i polecam. Są bardzo smaczne, bardzo dobre jako śniadanie :)

    Zapraszam na stronę
    http://roadamerican.pl/steki/

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają extra i pewnie są naprawdę smaczne :) super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm, wygląda smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis trafia na listę: koniecznie do wypróbowania! :) Wygląda przepięknie, lubię takie proste i smaczne rozwiązania. Poza tym to dobra alternatywa dla mojego omleta, którego katuję niemalże non stop :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Powszechny kult ciała i urody spowodował, że tylko niewielka grupa osób jest szczęśliwa. Większość dąży do boskości, zmieniając ciało i ubiory, inwestując w siebie, żeby być jeszcze wspanialszym, eksperymentując z głodówkami i dietami, ale z reguły jest to złe odżywianie. Każdy z tych wynalazków albo niszczy metabolizm albo powoduje efekt jojo. Naprawdę jedynym sposobem jest zaufanie dobremu dietetykowi.

    OdpowiedzUsuń
  6. super sprawa :) ja zrobiłam, tak że formę wyłożyłam chlebkiem ubitym bo coś mi z samą szynką nie wychodziło :) uwielbiam takie propozycje na śniadanko białkowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fakt, sama pyszność ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę, takich muffinek to ja jeszcze nie jadłam. Czas to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam jajka na śniadanie, własnie zaraz lece robić te muffinki

    OdpowiedzUsuń
  10. super przepis, zrobiłam i wszystkim smakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna propozycja na zdrowe śniadanie :) Wygląda to bardzo apetycznie, a że jemy również oczami to śniadanie idealne na lato.

    OdpowiedzUsuń
  12. Yummmy :D Same pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  13. No takiego czegoś się nie spodziewałem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają super apetycznie! A ich wykonanie jest banalnie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda przepysznie. Dietka w oparciu o takie produkty to czysta przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
  16. Sama też je robiłam, smakują super!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy przepis. Na pewno wykorzystam u siebie w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wpis. Na pewno wykorzystam ten przepis u siebie w kuchni. Super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda to świetnie. Na pewno wykorzystam przepis na nadchodzącym spotkaniu z przyjaciółmi!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja to będę robiła w ten weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie to wygląda. Muszę się pokusić o zrobienie czegoś takiego. Świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super propozycja na weekendowe śniadanie :) Do tego świeży sok pomarańczowy i można zaczynać dzień.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten blog jest dla mnie ogromną inspiracją. Uwielbiam przeglądać blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Idealne na diecie niskowęglowodanowej! :) Wyglądają baaaardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. oo tak, na imprezę w sam raz!

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny pomysł na śniadanie białkowo tłuszczowe zapisuje przepisy i jutro testujemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam takie połączenie smakowe :) u nas najczęściej jajka z muffinkami są na śniadanie :D

      Usuń
  27. musze to wypróbować ciekawy sposób !

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda bardzo apetycznie, przy następnej okazji na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pyszne na śniadanie, nawet jako przekąska do pracy. Ja zamiennie używam zamiast szynki boczek. Wychodzi równie pyszne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam je. Smakują świetnie i są sycące.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...