Loading...

sobota, 4 stycznia 2014

Łosoś z salsą z mango

Łosoś z mango to idealne połączenie smaków. A wydawać by się mogło, że ryba i owoc nie pasują do siebie. A jednak. Ja zakochałam się w tym smaku <3 



1 dojrzałe mango
mała czerwona papryka
mała cebula czerwona
3 łyżki posiekanego szczypiorku lub natki pietruszki
1/2 szklanki soku ananasowego - użyłam Marwit, niepasteryzowany
2 filety z łososia, każdy po 150 gram
łyżka oleju roślinnego, użyłam kokosowego
1/2 łyżeczki kurkumy w proszku
sól niskosodowa, świeżo zmielony pieprz
60 gram kaszy jaglanej lub brązowego ryżu




1. Kaszę jaglaną gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Doprawiamy solą.
2. Mango i paprykę kroimy w kosteczkę. W woku rozgrzewamy olej. Dodajemy mango i paprykę. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem przez 5 minut. 
3. Następnie dodajemy posiekaną cebulę i kurkumę, przykrywamy i dalej dusimy, aż składniki będą miękkie.
4. Wlewamy sok ananasowy. Gotujemy bez przykrycia, aż sos zredukuje się do 1/2 objętości. 
5. Dodajemy szczypiorek i doprawiamy solą oraz pieprzem. 
6. Filety z łososia myjemy, osuszamy, pęsetą wyjmujemy ości. Łososia pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C przez 15-20 minut lub smażymy bez tłuszczu na dobrze rozgrzanej patelni (ułożyć łososia skórką do dołu i grillować z każdej ze stron przez około 3 minuty, aż mięso będzie dobrze wysmażone). Na talerzach układamy gorącą kaszę, następnie filety z łososia, całość polewamy salsą i posypujemy szczypiorkiem lub natką pietruszki. Smacznego :)



12 komentarzy:

  1. Łosoś i mango ? Ciekawe połączenie, muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle soczyste zdjęcia i smaczne pomysły na jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam mango, ostatnio łączyłam je z krewetkami, ale z łososiem jeszcze nie próbowałam. Wygląda pysznie:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie:) pozdrawiam,Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstyd przyznać, ale nie jadłam jeszcze nigdy łososia... Wypróbuję przy tym przepisie :)
    Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy jesteś w stanie pokazać nieco więcej przepisów z drobiem? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam łososia, ale takiego połączenia jeszcze nie jadłam. Muszę kiedyś wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobają mi się Twoje wpisy. Pozwoliłem sobie na dodanie Twojego bloga do mojej listy najlepszych blogów o zdrowym stylu życia http://agregator-blogow-zdrowy-styl-zycia.blogspot.com/. Dzięki temu, Twojego bloga też znajdą o wiele łatwiej inni czytelnicy. Pozdrawiam Grzesiek

    OdpowiedzUsuń
  8. osobiscie nie przepadam za rybami, ale musze przyznac, ze wyglada to calkiem niezle ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słonik życzy smacznego i gorąco pozdrawia! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...