Loading...

niedziela, 16 sierpnia 2015

Chipsy z jarmużu czyli zdrowe niezdrowe

Przekąska absolutnie wspaniała! Świetnie zastępuje tradycyjne chipsy, słone orzeszki i inne niezdrowe "snacki". Przepis na chipsy z jarmużu znajdzie niemal na każdym blogu o tematyce zdrowego stylu życie. I bardzo dobrze, bo są świetne. Robi się je w 10 minut, smakują mega! 
O samym jarmużu rozpisywać bym się mogła długo. Wcześniej kilka słów o jego cennych właściwościach pisałam tutaj klik, więc nie będę się powtarzać. 
Zaczynamy!


Do przygotowania chipsów z jarmużu potrzebujemy:

200 g liści jarmużu, dokładnie umytych, oczyszczonych z grubych łodyżek i bardzo dobrze osuszonych (jest to bardzo ważne, inaczej nasze chipsy będą się gotować, a nie piec)
łyżka oleju rzepakowego nierafinowanego, tłoczonego na zimno, polecam Olejowy Raj
przyprawy:
szczypta soli
1/3 łyżeczki chili
1/4 łyżeczki papryki słodkiej
1/3 łyżeczki ziół prowansalskich
łyżeczka ksylitolu

1. Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni C.
2.  Osuszony jarmuż (!) wrzucamy do miski.
3. W szklance mieszamy olej z przyprawami i polewamy nim liście jarmużu. Dokładnie mieszamy tak, aby każdy liść pokryty był naszym winegretem.
4. Liście układamy na blasze, tak aby nie nachodziły na siebie.
5. Pieczemy ok 5-7 minut, grzałka góra-dół. Czas pieczenia może się wydłużyć. Liście mają być chrupiące i nie spalone.
Smacznego!


15 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam chipsów z jarmużu, ale polecam z batatów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałem o chipsach z jarmużu. Będę musiał w najbliższym czasie takie zrobić:) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłem, ale ciekawi mnie czy są w stanie zastąpić słone paluszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym właściwie jest jarmuż? W sklepie z ekologiczną żywnością widziałem tylko coś w stylu JARMARZU w dodatku przez 'rz' coś więcej na ten temat?:P Albo czym się różni jedno od drugiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jarmuż to warzywo z rodziny kapustnych. O jarmużu przez "rz" pierwszo słyszę ;) :)

      Usuń
  5. Chipsów nie jadłem ale sam jarmuż był strasznie gorzki nie wiem czy kupiłem jakiś zły czy taki ma po prostu smak ? Jakie macie doświadczenia z tym warzywem ? Zrzuć Brzuch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma lekko gorzki smak. Im bliżej zimy tym jarmuż traci gorzki smak, więc spróbuj za miesiąc-dwa :)

      Usuń
  6. Powinna Pani częściej dodawać posty. Przepisy, które Pani prezentuje są bardzo ciekawe, a zdjęcia są przepiękne! Pozdrawiam i czekam na kolejne posty :) Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jarmuż, mogłabyś napisac jak przekonać do niego faceta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na początku nie byłam przekonana do chipsów z jarmużu, ale okazało się, że są o wiele lepsze od tradycyjnych ziemniaczanych. Polubił je nawet mój mąż ;) Świetne jest w nich to, że nie czuję się po nich ociężała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na zdrową przekąskę! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa propozycja, szczególnie dla tych, którzy bardzo przepadają za chipsami. Ciekawe jak jest z ich smakiem, z jednej strony jest sól, a z drugiej słodki ksylitol, a do tego jeszcze chilli? Chętnie wypróbuję, to musi być ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...