czwartek, 5 czerwca 2014

Owsianka z truskawkami i bananem

Kto zna i lubi owsiankę?
Owsianka to najprostsze, najszybsze i bardzo pożywne śniadanie. Ten kto "był na diecie" lub prowadzi zdrowy styl życia jadł ją nie raz :) Warto wprowadzać do niej sezonowe owoce.

Składniki potrzebne do przygotowania owsianki:

płatki owsiane górskie lub zwykłe (nie błyskawiczne!) - 2 łyżki
płatki orkiszowe - 2 łyżki
1 mały dojrzały banan
kilka truskawek
150 ml mleka  (u mnie ryżowe)
łyżeczka ulubionych orzechów lub pestek

1. Płatki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10-15 minut, aby zmiękły i napęczniały. Możemy zrobić to dzień wcześniej. 
Nie gotujemy płatków, ponieważ bardziej wzrasta ich Ig (indeks glikemiczny) - pisałam o nim już wcześniej. Zalanie płatków wrzątkiem, zmniejszy ilość kwasu fitynowego, który zmniejsza wchłanianie żelaza. Dodatkowo witamina C zawarta w truskawkach zwiększy wchłanianie żelaza :)
2. Gotowe płatki zalewamy ciepłym mlekiem, dodajemy pokrojone owoce i orzechy. 
Smacznego!



22 komentarze:

  1. A dlaczego płatki nie powinny być błyskawiczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo są pozbawione cennych wartości odżywczych.

      Usuń
    2. Domyśliłam się, że są "gorsze", ale dalej nie wiem w czym dokładnie. To nie jest tak, że błyskawiczne to zmielone górskie?

      Usuń
  2. Owsianka z truskawkami to ostatnio moje bardzo częste śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dużo ma być tego wrzątku, którym zalewamy płatki? Zawsze gotowałam je na mleku, nie wiedziałam, że to podnosi ich IG.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie jadłam owsianki, więc mam (może dziwne) pytanie - czy można zjeść tylko zalane wrzątkiem płatki z dodatkami bez mleka, czy wtedy będzie to zbyt gęste i mdłe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owsianka bez mleka smakuje okropnie.. ja grzeje pol szklanki mleka, do tego daje 5 lyzek platków, czekam az nasiakna, dodaje ewentuaslnie troche miodu, pozniej daje kawalki jablka, banana i truskawek oraz kilka rodzynek. pysznie :)

      Usuń
    2. Kwestia gustu :) dla mnie owsianka na wodzie ze świeżym bananem, borówkami i miodem też jest smaczna :)

      Usuń
    3. czytanie uzależnia22 czerwca 2014 20:53

      Dziękuję za odpowiedzi :) Wypróbuję obie wersje i zobaczę, która bardziej mi posmakuje.

      Usuń
  5. Ja uwielbiam owsianki, a truskawki i banan to super połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło poczytać taki fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie zaglądam tutaj aby sie dowiedziec czegoś więcej na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  8. Miło się czyta takie wpisy !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten wpis dał mi wiele do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. wartościowy i fajny artykuł

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dużo można się dowiedzieć z tego bloga... Rewelacja
    bogini gypse,

    angel vip kraków,

    scout69 com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...